Логопедична служба Макарівського ліцею №1
Семенченко Людмила Леонідівна |
Сертифікати:
Мельничук Марина Олександрівна | Портфоліо Мельничук М. О. |
Логопедична служба в школі створена з метою надання спеціальної допомоги молодшим школярам, що мають порушення в розвитку усного та писемного мовлення .
Основні завдання логопедичної служби :
- обстеження учнів з метою виявлення в них, мовленнєвих порушень.
- порушень з розвитку усного і письмового мовлення учнів.
- попередження і подолання труднощів в освоєнні учнями освітніх програм.
- спеціальних знань по логопедії серед педагогів школи і батьків учнів.
Зміст логопедичної роботи
Основні напрямки роботи з дітьми:
- Профілактика і раннє виявлення порушень читання і письма.
- Робота над розвитком основних психічних процесів (уваги, пам'яті, мислення) розвиток графо - моторних навичок, візуально - моторного стеження, просторових, тимчасових уявлень.
- Відпрацювання артикуляційно-фонетичної сторони мовлення.
- Розвиток фонематичного слуху і сприйняття, мовного аналізу і синтезу.
- Постановка звуків, введення послідовно звуків в мовлення.
- Диференціація звуків і букв в письмовому мовленні.
- Закріплення графічних образів літер, закріплення зв'язку звуку і букви.
- Розширення та уточнення словникового запасу, робота над морфемним аналізом, словотвором.
- Робота над граматичною будовою мови, граматичним оформленням усного та письмового висловлювання.
- Автоматизація навички читання, робота над інтонацією, виразністю і темпом читання, розумінням прочитаного.
До дітей з порушеннями мовлення відносяться діти з психофізичними
вадами різної вираженості, що викликають розлади комунікативної і узагальнювальної (пізнавальної) функцій мовлення. Логопед проводить з дітьми індивідуальні та групові заняття. Вся робота будується з урахуванням індивідуального розвитку кожної дитини.
Логопедичні групи формуються з урахуванням однорідності дефектів мовлення дітей та формування звукової і смислової сторін мовлення. Індивідуальні логопедичні заняття проводяться вчителем-логопедом в другій половині дня, тривалістю 20 - 25 хвилин. Фронтальні заняття тривають 35 - 45 хвилин. Враховуючи сучасні вимоги до основних напрямів інформатизації освіти через використання нових інформаційних технологій для реалізації розвиваючого навчання і підвищення якості освіти, слід зазначити, що для школярів комп’ютерні технології сьогодні набули цінності не тільки як предмет вивчення, але і як потужний і ефективний засіб корекційного впливу. Саме тому в сучасних умовах логопедичні заняття вже не мислимі без застосування комп’ютерних
технологій. Оптимальне поєднання комп’ютерних методів з традиційними
визначають ефективність використання їх у корекційній роботі.
Графік роботи логопедичного пункту:
Понеділок – п'ятниця 8.30 – 17.00