Основні пріоритети демократичної школи
Головне завдання громадянської освіти – участь учнів у демократичному суспільстві.
Освіта для демократичної громадськості (ОДГ) тісно пов’язана із освітою з прав людини (ОПЛ). Однак ОДГ фокусується на участі людини у громадській, соціальній, політичній, правовій, економічній та культурній сферах життя, на її демократичні права та обов’язки, а ОПЛ – на права людини у всіх її сферах життя.
Завдання вчителя у демократичній школі:
- навчати “про” демократію і права людини
Учні повинні розуміти, що таке демократія, а також добре знати про свої права та обов’язки.
- навчати “для” демократії і прав людини
Школярі навчаються брати участь у громадському житті країни; усвідомлюють, що вони – важлива частинка суспільства.
- навчати “через” демократію і права людини
Учням потрібна свобода думки та слова, можливість брати участь у шкільному врядуванні. Вчитель і учень співпрацюють разом, навчають один одного.
У демократичній школі учні:
- висловлюють свої думки з впевненістю
- поважають один одного
- вирішують конфлікт мирно
- вчаться сприймати встановлену організаційну структуру, яка регулює їхні права та обов’язки
- розуміють політику як спосіб вирішення важливих проблем
- ухвалюють рішення та беруть участь у виборах
- вчаться відповідати за свої рішення
Переваги демократичного врядування:
- Зміцнення дисципліни
Управління, засноване на довірі, а не на страху, є більш стійким та ефективним.Якщо довіряти учням, то вони стають відповідальнішими.
- Підвищення рівня навчання
У вчителів є більше свободи щодо того, як і що навчати. Бачення кожного учня як особистості, індивідуальний підхід до нього – важливі складові демократичної школи.
- Зниження рівнів конфліктів
У демократичній школи дітей навчають поважати чужі думки, вирішувати конфлікти та розуміти, що кожна людина є особистістю.